onsdag

Inlägg från gamla bloggen

Jag hittade det här inlägget i min gamla blogg där jag skrev 4 inlägg och sen gick och gjorde något annat i ett par år. Jag gillar det så jag postar det igen. Sen jag skrev det har ICA stängt igen, ersattes av matöppet som senare blev matstängt, och nu ska de öppna nån ny liten özdens livs eller något där. Det går säkert lika bra för dem som det gick för ICA. Det kanske är lokalens fel alltihop. Eller att det öppnade ett netto i närheten som har lika dålig sortering på sina varor.

Inlägget heter:
Dagen jag självmordsbombade ICA

Okej, jag erkänner. Jag har inte sprängt ICA och mig själv i luften, egentligen. Men jag drömmer om det. Varje gång jag knallar dit för att handla ett gäng oskyldiga frukostbullar eller whatever. Jag har slutat försöka handla något annat än bullar på ICA, och det har tagit mig många djärva, alternativt dumdristiga, besök för att till slut få mig att inse att det inte går, och ge upp hoppet.
"Men... men...", snyftar ni, och tycker jag är elak mot ICA med de folkkära tv-reklamerna. ICA som är så mysiga, osv etc etc.
Fel. Det är dags att acceptera den blodiga sanningen;
ICA suger! Den enda ICA-butiken jag gillar är en giganormous nyöppnad ICA maxi ute på landet, som de inte lyckats fucka upp än. Good for you.
ICA-nära är inget annat än bodgans livs fast utan stöldgods, de har på sin höjd snabbmakaroner, kondomer och CocaCola. De poppar upp som flugsvamp i ståtliga studentstaden Lund. Dyrt är det också. Tji får man för att man vill äta makaroner och gänga.

Hursomhelst, mitt riktiga hat riktar sig mot de där mellanstora ICA. Jag utgår ifrån att alla ICA i Sverige håller samma standard som ICA i Arlöv, och hatar hela koncernen med gott samvete. ICA i Arlöv titulerar sig själva "Supermarket".
Supermarket my ASS.

1. De har världens sämsta sortiment. Ibland har de ingen skinka. Eller morötter. Eller vadfansomhelst. Behöver du en lök för att kunna göra köttfärssås ikväll? Tro inte du kan lita på att ICA har en.

2. De bemannar sina kassor som om det vore Bogdans livs. (fniss)

3. De gömmer sina jävla varor! GAH! Det här är min huvudpunkt. De möblerar om, VARJE DAG! Eller nåt. Hursomhelst så flyttar de runt varorna alltid att man aldrig vet var man hittar det man söker. Man skulle ju kunna tro att de jobbar på att organisera affären bättre, men den är fullständigt ologiskt uppbyggd. Vill du ha pastasås? Jag hade letat vid pastan eller vid såserna. Men icke.
ICA-anställd: ”öööhh… jag sätter den vid chipsen, nån kanske vill dippa.”
Man ränner runt i hela affären och letar och blir argare och argare för varje hylla man passerar.
Eller så tar man bilder på eländet och bloggar. Vilket som faktiskt.





Vill du ha en kastrull?
Den finns jämte en låda äpplen.
Bland läsken.















Mensskydd och godis.
Kanske inte helt långsökt.
Men ändå: Vad fan.















Letar du efter kaffet?
Hallå liksom.
Det finns bland toapappret.
Duhhh!!!












Frukt är godis. Chips är godis.
Då sätter vi chipsen bredvid frukten.
Mmm... Healthy...























Det här är så skruvat att jag inte orkar komma på en fånig kommentar.
Tändvätska och bindor...?


Hurra för ICA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar