fredag

Övningskörning


Jag kom fram till att det var dags att växa upp och ta körkort, så jag reggade mig på en intensivkurs och är ute och lallar runt i trafiken två gånger om dan numera. Det går förvånansvärt bra med tanke på att jag är livrädd för allt eftersom jag utgår ifrån att alla andra i trafiken är dumma i huvudet. Men tydligen ska man utgå från det, för då kör man säkrare. Bra att ha nytta av min pessimism till något.


Hursomhelst.

De senaste lektionerna har gått ut på att jag ska lära mig titta på skyltar och mötande trafik och inte på parkerade bilar. Min lärare jobbar på att sätta dit mig så ofta som möjligt. När han inte säger något annat fortsätter jag rakt framåt, vilket leder till att jag då och då blir guidad rakt in i en vändzon. "Jahadu, ja har du tagit dig in här får du komma på nåt sätt att komma ut."
Och så ser han nöjd ut. Det här händer löjligt många gånger.
Det är meningen att jag ska se skylten och själv välja vilken väg jag vill ta till odefinierad plats istället. Så för en gångs skull såg jag vändzonsskylten och tänkte "HA! den här gången svänger jag vänster!" ...Rakt in i en annan jävla vändzon. SÅ JÄVLA GLAD HAN VAR.

Tidigare idag kände jag en viss informationsöverdos när det var väjningsplikter, flervägsstopp, rödljus, maxhöjd på lastbilar, farthindertrafikljuscyklisterhuvudled och fan och hans moster. Jag sa att den dagen jag lyckas hålla koll på skyltarna som berättar vart jag ska blir jag glad.
Varpå han säger "Här framme i korsningen kan du svänga av mot Johanneslust..."
Fan vad lömsk han är. Det är som om karma valt ut honom till min lärare. Jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar