torsdag

750kg onödighet

Det börjar närma sig uppskrivning, vilket gör att jag för varje dag mer och mer hatar släp. Jag vet att de är väldigt nyttiga när man köpt en soffa eller är en villatönt som klipper häckar och träd, men när det gäller att lära sig bruttovikt och maxvikt på dem så kan de flyga och fara.
Gärna av vägen ner i ett dike.
Det är skitbra att lära sig att om bilen bromsar före släpet åker släpet in i bilen och flyger åt sidan. Vilket man kanske hade kunnat räkna ut själv för vart fan ska släpet ta vägen annars om det inte bromsar. Men vad som räknas som lätt släp och hur mycket man kan lägga på det och vad bilen ska ha för maxvikt tillsammans med släpet och vilken färg man ska måla naglarna i när man kör med släp klarar jag mig utan. Jag kan väl få lära mig det efter jag tagit körkort. Ingen med körkort vet ändå vad som gäller.
Och jag garanterar att INGEN väger sina grenar och soffor för att se om släpets maxvikt överstigs på väg till tippen.



OCH STANNA DÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar