onsdag

Intermission

Så oväntat nog är folk upprörda över att sociala myndigheter och arbetsgivare läser deras bloggar och fattar beslut grundade på vad de skrivit. Det evigt populära ordet integritet uppkommer i de efterblivna kommentarerna på aftonbladet som ingen borde läsa om de vill behålla sina hjärnceller.
Men vid det här laget borde folk ha förstått att internet inte är privat, oavsett vem ni VILL ska läsa er blogg. Sätt ett jävla lösenord på det då.
Ingen TVINGAR dig berätta för hela världen vilken färg och form ditt bajs hade i eftermiddags, ingen sätter kniven mot strupen och säger åt dig att vädra dina negativa egenskaper för en värld som inte bryr sig om de inte funderar på att anställa dig. Jag hade också tagit reda på så mycket jag kunde om en person jag funderade på att anställa.
Om man blir kränkt av att någon läser ens blogg kanske man borde, tja, jag vet inte, dunka huvudet hårt i väggen en stund?

För att leva som jag lär kanske jag inte bara ska framställa mig själv som asocial cyniker, om det inte möjligtvis är ett attraktivt personlighetsdrag i någons ögon. Kanske andra pessimister. Hoppas de har framgångsrika företag.



Så här är en blomma jag gjorde i helgen. Kolla vad rosa den är! Rosa är en snäll färg, eller hur? Blommor också. Jag är en riktigt trevlig tjej.
Om någon vill ha den börjar utropspriset på 5000:- p.g.a det extremt sentimentala värdet av pärlan jag hittade billigt på Ebay.





Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar