söndag

Tips för att slippa choklad på väggar, golv och tak.

Julgodis. Små barnafingrar som pillar och petar på marsipan tills hälsovårdsmyndigheterna får hjärnblödning, små högar mandelmassa som inte alls liknar katter, grisar, sköldpaddor och USS Enterprise (wtf, brorsan?) och smält choklad över-fucking-allt. Till den förlorade barndomen säger jag; good riddance.
Tillåt mig presentera lösningen för den som vill åt slutresultatet snabbt, smidigt, och med minimal chokladspridning.
  1. Slå in en kloss skumgummi i bakplåtspapper.
  2. Gör bollar av marsipan, för ärligt talat, allt liknar bollar när du är klar ändå. 
  3. Stoppa tandpetare i bollarna med den vassa sidan utåt.
  4. Håll i tandpetaren och doppa bollen i smält choklad.
  5. Tryck ner tandpetaren i skumgummiblocket. 
  6. In i kylen med alltihop, torka av fingrarna och njut av att inte behöva städa. 

Jag kan även konstatera att IKEAs mörka choklad för 5:- är helt okej. Den är uppenbarligen inte gjord på sågspån, trots priset. Kombinera den med marsipanen för 12:- och du har snorbilligt godis att ge bort till folk du inte tycker om så mycket, men vill ska tycka om dig ändå.

1 kommentar:

  1. Tack för ett mycket bra tips! Jag väntar mig höra mer om Eriks marsipanskepp

    SvaraRadera