måndag

Origami

Jag fick hem mitt origamipapper från dealextreme idag. Bladen är 7,5cm stora och kommer i fem hemska neonfärger. Det är meningen man ska göra svalor med dem, men det låter tråkigt.

Istället tänkte jag testa guiderna i en origamibok jag köpte i Kina. Först pappers-Toyotan på japanska och nu det här. På frågan varför jag aldrig kan få för mig att följa instruktioner på ett språk jag förstår svarar jag: "det är antaligen billigare så." Men jag vet inte. Jag har inte kollat upp saken.
So far, so good...

Knappt förvirrande sen när dina papper inte har samma färger som i boken. "Okej, vart skulle den blå nu? Och vilken var det som är blå? Den gröna? Nej, den orange!" osv.

Ett dussin svordomar senare och... Ta-dah! Dags att testa nåt som kan göra mig arg på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar