måndag

Party like it's 2009

När alla lådor i skafferiet börjar se ut som denna utan att du egentligen har något ätbart hemma är det dags att rensa ut allt som inte är från 2012. Det innebär vanligtvis hälften.


"Jag: Jag fattar inte hur jag alltid kan hitta saker från 2009. JAG HAR RENSAT SKÅPEN FÖRR!
Micke: Jag brukar rädda undan dem för att sen stoppa in dem igen för att sakta driva dig till vansinne ;)"

Det förklarar mycket.

Sen kan man ju fråga sig varför jag har ett och ett halvt kilo pärlsocker hemma. Jag minns inte senast jag gjorde kanelbullar.

Okej, förlåt, pärlsockret är där för att hålla farinsockret sällskap. Duhhh.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, farinsocker. Den nödvändigaste bakprodukten. Se även: sirap. Pratade precis med min roomie om detta idag - när jag rensade ut min studentlägenhet hade jag fyra paket sirap i skåpet. Obegripligt. Sirapen i ett av paketen hade fullbordat den cykel som bara riktigt gammal och vis sirap kan göra, och gått från flytande till fast form.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. De andra paketen kanske hade krupit in där för visa aktning för sina elders.

      Radera