lördag

Nätshopping

Beställde kläder från aliexpress.com idag. Vanligtvis är det svårt nog att handla kläder online, utan att kunna prova plagget eller känna på tyget, syna sömmarna och gnugga det mot en vit soffa i närheten för att se om det fäller. Så vad kan väl bli bättre än att köpa kläder från Kinesiska resellers? Jag köpte en "batwing type hooded sleeveless solid color thin regular style sweater vest". Den fanns hos väldigt många försäljare, och varierade i pris mellan 10 och 30 dollar ungefär. Det var exakt samma väst, men hos några stod det att det var plus size, andra size fits all. Någon sa att den var för "60 kg within woman", och det fixar jag ju definitivt!
Hoppas de inte menade det som maxgräns.

Jag vet inte riktigt vilken färg jag får, för de hade tre nyanser av grått men visade aldrig vilken som var vilken. Försökte jämföra mellan de olika försäljarna till ingen lycka. Men, som en försäljare så poetiskt uttryckte det: Såsom inget löv är det andra likt, och datorskärmar har kromatisk abnormitet, speciellt mellan CRT och LCD, kan vi inte garantera att färgen på produkten stämmer med vad du får.

Här är min nya väst för $10 som jag kanske får om en månad om jag har tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar