Jag kan acceptera att den ser ut som en glad kalkon.
Jag godtar däremot inte styggelsen som är o:et i skrivstil. Alla vet hur skrivstil fungerar, eller? Man sparar tid, bläck eller whatever genom att inte lyfta pennan från pappret, så R ser efterblivet ut och allt blir lite extra fancy dandy. Tills vi kommer till O. (De hade kunnat göra ett bättre jobb med p:et som ser ut som ett n på fyllan, men vi tar ett djupt andetag och ignorerar det) Hur har de tänkt sig att det där ska fungera? De kan inte både låta o:et vara helt OCH ha en loop som leder vidare till nästa bokstav. Man kan inte ha kakan och äta upp den.
Emporia, jag skiter i att ni har en "internationell atmosfär", tre våningsplan och en "unik takpark". Jag kan inte ta er på allvar när ni lägger miljontals kronor på att göra Emporia lyxigt och sen spottar ur er den här loggan. Och tryck för allt i världen inte upp vektorgrafik på stortavlor som inte tål närmare inspektion.
Clearchannel själva säger följande: "Testa om din affisch funkar på långt håll genom att dra ner den till formatet av en tändsticksask. Håll den på armlängds avstånd. Uppfattade du budskapet? Om du gjorde det så har du lyckats." De glömmer att man kommer stå jämte den, uttråkad i 20 minuter också.
Ett härligt blogginlägg. Mina komplimanger.
SvaraRadera