måndag

Nätshopping är min vän

Som vinterskor har jag de senaste 3 åren bara haft ett par vattentäta Puma-sneakers. Detta för att inte få en allt för stor chock när jag byter från mina vanliga Pumas som är allt annat än vattentäta, samt för att jag bor i Skåne och till min besvikelse inte blev tilldelad ett par statligt subventionerade gummistövlar vid inflyttning.
De dagar det faktiskt har snöat har mina tår antagit en spännande beige-blå färg, och den gången jag plötsligt fann mig själv liggandes på en isfläck utanför porten funderade jag ett kort ögonblick på om det inte hade varit praktiskt med ett par skor med någon slags grundläggande greppförmåga.
Mina kära och högt funktionella skor läcker nu oförlåtligt in vattten vid tårna, och blir förevigt förpassade till skokyrkogården som verkar vara min dörrmatta.
Så idag hämtade jag ut ett par snowjoggings från Björn Borg (what?) som jag hittade snorbilligt på Heppo.
Kolla piggarna undertill! Fuck you isfläckar! De är lite stora, men vi ska nog kunna bli kompisar.


Jag hämtade även ut ett litet paket som visade sig vara mina glasunderlägg som jag tänkte köpa när jag var i Shanghai, men aldrig gjorde. Tack Ebay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar