fredag

Öppettider varierar

Ibland går jag och shoppar på plastklossen Entré i Malmö, ett fyravånings köpcentrum med en fasad som skiftar i färger som skär sig med varandra. Jag brukade ha mitt gym där, för jag tänkte att 440 spänn i månaden på autogiro definitivt funkar som motivering att gå dit. (Det gör det inte.)
När jag är där brukar jag leka leken "Vad brukade ligga här?" medan jag går runt och tittar på alla tomma butikslokaler. Det är en givande lek, för det är alltid något nytt som stängt sen man var där senast. De verkar ha gett upp att täcka över alla stängda butiker med en enorm reklambanner så att man inte ser att det är ett hål i väggen. Det blev väl för dyrt att trycka upp alla.
Entré är dit butiker går för att dö. En charmig kyrkogård med bra bussförbindelser.










Happy shopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar