måndag

simfötter

Jag måste lära mig att börja använda fönster.
De finns där av en anledning.
För att kunna kolla om det regnar.

Annars väljer man sina slitna sneakers när man ska iväg på morgonen, och sedan när man står där på busshållplatsen och det börjar vräka ner, och du ser din lägenhet därifrån - där det finns andra skor - men du inte har tid att springa och byta, så blir du ledsen.
Jag tänkte mig det vanliga scenariot; en blöt hoodie och tårna på skorna blöter igenom.
Men mina skor tänkte annorlunda, för de har äntligen givit efter och slitits ner rakt igenom sulan. Det finns numera ett ställe där ingenting står emellan mig och moder jord.
Förutom min strumpa antar jag.



Så det här är jag, på plats i skolan.
Dagens fashionabla Hello Kitty-strumpor kompletteras med en diskret mängd papper innanför strumpan. Resten av skolans pappersservetter knökade jag ner i skorna.

Som bonus ser ni även en klasskamrat som råkat ut för samma öde, och valde att gå barfota hela dagen.


Mina strumpor tog fem timmar på sig att torka. BASTARDS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar