onsdag

Det här problemet hade inte uppstått om vi använde feet och inches


Jag vill veta hur lång en normal simbassäng är. Jag har för mig att de är 25m. Men de kan också vara 50, och jag har inget som helst ögonmått att tala om.
Jag mäter längder efter hur långt bort läraren såg ut att stå när jag sprang 60m i grundskolan. Och jag gjorde inte det särskilt ofta och det var över 10 år sedan. (Fan vad jag är gammal)
Nu har jag förvisso lärt mig mäta längder efter mellanrummet mellan vägstolpar men det finns inga sådana inne på badhuset. Jag antar att folk inte kör bil där inne så ofta.
Det har väl med arbetsmiljölagen att göra eller något.

Hur ska jag kunna veta om 27 längder är bra eller om jag är en jävla latmask som klappar mig själv på huvudet i onödan?!

Google bara tjatar om folk som bygger pool i trädgården. Ibland förstår jag inte hur de lyckats ta över världen om de inte kan svara på saker jag egentligen redan borde veta. Vilka tror de att de är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar