tisdag

En tacokebabpizza, tack

Jag brukar ta nya recept på ICA och coop när jag handlar, jag kollar igenom deras receptbanker online, och ibland hittar jag nya favoriträtter. Jag har dock upptäckt att hela Sverige verkar vara besatta av tacos.
Tacos är hela familjens favorit! Tacos funkar för stora och små! (Vanligaste frasen) Låt oss hiva i tacokrydda i varenda jävla maträtt vi kan komma på! (Inte lika vanlig)
Går iväg till matbutiken. Ser om de har förslag på en trevlig pastarätt idag. Tacolasagne! Eh, okej, jag kanske kan baka något. Tacopiroger! Hmm, något i ugnen då? Tacofisk! Tacogratäng! Tacopizza! Tacopaj! Steka nåt? Tacocrêpes! Gahh, det får bli kallskuret istället. Tacopotatissallad! Tacopastasallad! (Jag skojar inte)
Vad är det med det här landets psykotiska fixering vid tacokrydda? Skärp er!

1 kommentar:

  1. Hallå, ramlade in här, vilken himla mysig blogg du har! Ska försöka trilla in oftare!

    SvaraRadera