torsdag

Akvarellmålning

Av någon anledning blev jag sugen på att lära mig måla akvarell. Jag vet bättre än att gå in i en butik med konstnärsmaterial, så jag snokade runt på nätet och upptäckte att nästan alla butiker fått samma start-kit att rea ut. 500 spänn för en trälåda med allt som behövs för att misslyckas gravt med en ny hobby. Skitbra.
Förutom det där med 500 spänn. Och att misslyckas.

Efter någon veckas velande gav jag efter och beställde min nya leksak, och efter ytterligare en veckas väntan skuttade jag glatt ner till närbutiken och hämtade mitt paket.


Jag tänkte att en flygande superchinchilla kunde vara ett bra första försök, och jag är positivt överraskad av resultatet. Jag hade förväntat mig att allt skulle bli en brun sörja och sedan fatta eld.
Det här kan jag tänka mig fortsätta med. Vi får se hur länge jag kommer ihåg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar