onsdag

Sparkle, sparkle little pappersboll

Jag har en nyfunnen kärlek för glitterlim. När glitterlim dök upp vill jag minnas att det var ganska värdelöst, så antingen har de forskat fram en vettigare variant, eller så har jag kommit på bättre användningsområden än att bara kladda det överallt. Som att vika 9 origamibollar och WHEEE GLITTER!

I min korta men intensiva erfarenhet funkar det billiga glitterlimmet från Panduro Hobby för 13:- nästan bättre än det fancy för 29:-. Skillnaden är att det dyra limmet har en lite smalare pip för ökad precision, och det är syrafritt så du kan spara ditt vackra resultat i all evighet, typ. ("Titta här barn, vad mormor ritade med glitterlim när hon var ung!") Men flaskan är svårare att klämma på eftersom den är rund, och vad ska jag med dyrt evighetsglitterlim till om jag inte får ut det? Jag vet inte hur hög skrytfaktorn är på att använda det "fina" limmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar