fredag

Snyggt försök

Efter att ha stampat runt i skate-skor i ett par år tänkte jag att det kunde vara nyttigt med ett par skor med någon slags stötdämpning inbyggd. Nu i 25-års åldern är det väl dags att börja ta det lugnt och se efter sina leder och sånt. Inte? Ok, never mind. 
Problemet med "sportigare" skor är att de alla ser ut som ufon. 

Den med flest omotiverade sömmar vinner! Det är som om de blandat ihop den ursprungliga designen med en lapp där någon testat om bläckpennan fortfarande funkar.
Efter lite letande hittade jag ett par Reebok Easytone med lägsta möjliga halt rosa. 
Det var inte lätt. 

Boing boing! Jag frågade till och med en sjukgymnast om de var bra. Det skulle de absolut vara. Jag skulle bara ta det lugnt i början och inte gå mer än två timmar i dem. (HAHAHA)

Så vad händer när jag är ansvarsfull och använder stötdämpning? Mina trampdynor domnar bort efter mindre än 20 minuter och varje steg är som tusen nålar i foten. Rådfrågar man internet (dålig idé) betyder det att jag har allt från för tighta skosnören till diabetes, eller möjligtvis en tumör i nån nervbana. Samma sak händer ibland efter en längre stunds promenerande i mina vanliga träningsskor jag har på gymmet. Vad har de gemensamt med Easytone? De är stötdämpande

Men den här ortopediska mardrömmen till skor är inga problem! Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar