torsdag

Potentiell kreativitet pågår kanske

Mitt senaste projekt att förhoppningsvis påbörja innan sommaren är slut är att sy en kjol. Jag ritade ett par stycken. Mitt största problem med att rita kläder är att jag inte kan bestämma mig. Det finns lite för många vägar att gå. Ska den vara asymetrisk eller symmetrisk? Två, fyra eller sex våder?  Efterveck, motveck, draperad, klockad, utställd eller rynkad? Vad jag borde göra är att rita ALLA möjliga varianter och sedan välja en. Men det kan ta ett tag, och är inte det mest effektiva sättet att fatta beslut på i livet.

Jag planerar att kanske förhoppningsvis om inget distraherar mig (eller om jag kommer på att jag aldrig har kjol på mig) göra den här:

Som en bra start på projektet ska jag nu gå göra något helt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar