lördag

Känner mig som McGyver

Vi var och bytte till sommardäck på bilen idag. Micke ringde och skaffade en tid igår efter att han kommit på att han snart skulle köra olagligt annars. Samma tradition som i december alltså.
Vem behöver framförhållning.
Av någon anledning känns bilen lite större när den hissats upp och svävar i huvudhöjd, men det kan ju också vara det högst osannolika hotet att den ska trilla ner på dig som jävlas med din perception. Efter en närmare titt på repor och döda flugor ser jag att en plastpanel under motorn hänger löst. Och så kan man ju inte ha det. (Tolererar man lösa plastpaneler är man snart den som binder upp avgasröret med en plastpåse efter det trillat i marken. Och låter det vara så.) Eftersom man knappast kommer åt den här panelen när bilen står på marken senare hade det varit kul med en lösning. Jag muttrar över att jag inte har ståltråd, buntband eller gaffatejp i handväskan. Jag har blivit slarvig. Jag är inte helt jävla hjälplös dock. Jag använder mitt skarpa intellekt och frågar sinnrikt mekanikern "Öh, har du ett buntband jag kan få?", och det FUNGERAR. Jag får ett buntband. Jag fäster panelen. Jag blir smutsig om fingrarna.
Like a boss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar