lördag

Postvegetarisk stress

Min kompis är uppväxt ute på landet i skogen mitt i absolut ingenstans (Simlångsdalen...) med traktorer och mer än ett syskon. Hennes hus satt inte ihop med grannens garage. Som någon slags bonde från 1800-talet liksom. Så jag antar att det inte är hennes fel att hon gillar växter och blommor och sånt, även om det är lite konstigt. 
Numera bor hon i betongdjungeln i Malmö och har inte tillgång till en trädgård. Det har tydligen gjort henne fullständigt hispig, för hur ska man annars förklara att någon förvandlar utgångna gula lökar till krukväxter?
Kan det finnas risk för permanenta skador om man låter henne hållas? Bör jag oroa mig?

2 kommentarer:

  1. Underbart. Men jag hävdar fortfarande att dom har sin charm. Mindre sopor att gå ut med om inte annat. :)

    SvaraRadera
  2. Odling av grönsaker är förknippad med stor risk för beroende samt att man blir medlem i ett konstigt spel där man kastar grönsaker på varandra.

    SvaraRadera