måndag

Vicevärden

Jag tänker dela med mig av ett populärt tema; passiv-aggressiva lappar.

Min Vicevärd har ett korståg på gång mot allt som inte passar honom. Han har flyttat till lägenhet från hus så han kan inte riktigt hantera att bo bland människor som inte dansar efter hans pipa. Han borde inte ha någon annan position i föreningen än gräskrattare men det är en liten förening och NÅGON måste vara vicevärd antar jag.
Anyway. Han gillar lappar. Och det är okej, och det är lite pinsamt. För de är så jävla fula. Ibland delar jag ut dem på facebook till grafisk design-studenter. Så får de små hjärnblödningar och tuppar av.

Den som just roar mig väldigt glad är den vänliga uppmaningen till de som röker utanför porten att fimpa i askkoppen som finns runt hörnet. Relevant uppmaning och så. Här är lappen.

Okej, bilden jag tog har världens sämsta glare.
Men erkänn, visst är den magnifik? Olika stora rader, random capslock, betoning på "FÖR", lite fetstil och spontant grön text.

Den är inte jätteaktuell för den har suttit där sen i vintras. Men nu när sommaren kom så kom flugor och myggor också och de kryper gärna in mellan lappen och fönstret på insidan av dörren. Och då mosar jag dem. Och då sitter där en permanent fluga på lappen. Och jag vet hur arg det gör honom.
(Tydligen är det inte bara jag som mosar flugor, det gör mig glad)
Så ibland byter han ut dem mot rena lappar. Och jag mosar lite flugor igen.




Men den här gången som lappen byttes ut blev den lite extra fientlig.


Nu har den röda understrykningar för hand, som mot slutet ser ut att blöda. Det börjar gå utför med gubben tror jag.
(Någon sa att om man tar bort allt som inte är understruket blir det en rätt okej lapp.)
Lyckas jag mosa en fluga eller två mot den blir den perfekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar