torsdag

Bänkjävel

När jag jobbar till 18.00 inne i stan i Malmö tar jag ibland tåget hem, för jag jobbar precis vid stationen. Och varje gång jag gör det så glömmer jag att Malmö C har de mest efterblivna jävla sittplatser mänskligheten sett.
Så varje gång kommer jag hem från jobb arg.


Kolla vilken trendig, snygg och smart bänk!
JAG HATAR DEN.
Den är designad för att uteliggare inte ska kunna sova på den, vilket innebär att den lutar. Smart.
Om det inte vore för att man inte kan sitta på den heller. Varje gång jag (nästan) sitter och väntar på tåget ser jag människor hasa ner, sätta sig upp, hasa ner, sätta sig upp, hasa ner, sätta sig upp... Barn glider av helt. Efter att ha stått upp i butik en hel dag är det sista jag vill att sitta och spjärna emot med benen, samtidigt som jag inbillar mig att jag vilar.
Hade den inte varit gjord i metall hade jag tänt eld på den.

Vet ni hur man löser problemet med att folk ligger på bänkar i Berlin? De sätter ett armstöd i mitten på bänken, PROBLEM SOLVED.
Men nej, i Malmö ska vi ha en lutande space-bänk i hal metall som man egentligen borde skicka iväg till leksaksmuséet som VÄRLDENS TRÅKIGASTE RUTSCHKANA.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar