tisdag

Tick tack

Jag brukar generellt inre bry mig om reklam riktad antingen till killar eller tjejer. De gillar olika saker, det vet vilken idiot som helst förutom politiskt korrekta hippies. Det tog hus i helvete i kvällstidningarna och på föräldrabloggare när någon smart mamma uppmärksammade att det finns kill- och tjejavdelningar för barnkläder i butikerna. Något som funnits åtminstone 24 år mig veterligen. Men nu var det nytt, och fel. För bla bla bla bla blaaaaaaa, och bla bla bla.
Min åsikt är att MEN HANDLA INTE PÅ DEN AVDELNINGEN DÅ DITT MÄHÄ! Det är inte precis så att det är barnen som går dit med kreditkortet och provar kläder. Mamma köper det.

I vilket fall som helst, vi har nyligen bokat en resa och fick två dagar senare hem Tax Free-katalogen i brevlådan. (Lite needy, Thomas Cook Airlines?)
Jag såg en FANTASTISK annons för en klocka som till och med fick mig att lyfta på ögonbrynen.
Så här stod det:

Klocka för flickor som vill vara fina. Nu kan du få en söt armbandsklocka som passar dina kläder. Elva armband och ramar som är enkla att byta så att du får ett helt nytt utseende. Är endast vattenavvisande och kan därför inte följa med och bada.

Hahahaha! Det är faktiskt helt efterblivet. För de säljer bara in klockan som ett armband. Det fanns såklart en klocka för killarna också och omfg, den hade funktioner. Den hade knappar och solceller och kalender och stoppur. Men, den hade bara ett färg på armbandet. Trist killar, ni är fula i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar