torsdag

Jag ska nog inte bli konditor

Fan, jag och spritsar alltså...
Micke gör muffins till sin fett&socker-klubb på jobb som möts i fikarummet på fredagar och diskuterar mat, kakor, godis, chips och kaffe. ("Stämmer rätt bra", säger Micke som kommer och läser vad jag skriver.)
Det ska vara en fyllning bestående av cream cheese och vanilj i fanskapen, och den kan inte ligga ovanpå, eller under, eller jämte, utan måste spritsas ner i muffinsmeten. Jag har som bekant eldat upp min sprits, men en plastpåse går ju lika bra. Jag sätter en massa gummiband runt tyllen så den håller sig på plats den här gången. Man är väl inte dum. Här är kvällens konversationshöjdpunkt.

Jag: Du kanske skulle använt dubbla plastpåsar.
Micke: Äh, det är lugnt.
Påsen: SPLURF!

OH JOY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar