måndag

"Fuck you and the horse you rhododendron"

Jag tog en promenad och upptäckte att någon planterat en massa färgglada buskar i närområdet. Jag kom snabbt över förvirringen över varför någon skulle göra något så befängt, och gick och hämtade min kamera.
Eller okej, det tog en dag. Väl på plats med makroobjektivet kom jag fram till att det inte är så jävla spännande med färgglada blommor på nära håll, när det är allt du har med i bilden. Jag fick ett par bilder jag gillade dock, bl.a. på en humla. Den satt på en ful vissen blomma, så jag flyttade den till en bättre. Micke gnäller alltid att jag är en kass natufotograf som manipulerar naturen efter mina egna intressen, men jag ser inget National Geographic Etik&Moral-kontrakt med min namnteckning på, så whatever. Here be flowers:


1 kommentar: